شما برای اینکه بتوانید موجودی دوژکوین (Dogecoin) خود را حفظ کنید نیاز به یک کیف پول (Wallet) خواهید داشت. همانطور که شما برای پول رایج کشور به یک شماره حساب بانکی نیاز دارید، کیف پول برای پس انداز، دریافت و برداشت از سایتهای ماینینگ و سایر افراد، و پرداخت به دیگران مورد استفاده قرار می‎گیرد.در اینجا قصد داریم ساخت کیف پول دوژکوین در dogechain.info را به شما آموزش دهیم. در حال حاضر این کیف پول یکی از بهترین‎ها و معتبرین Walletهای دوژکوین است. و کار با آن بسیار ساده و به دور از پیچیدگی‎ می‎باشد. در ادامه با ما همراه باشید

1- ابتدا وارید لینک زیر شوید:

https://my.dogechain.info

تذکر مهم : برای استفاده از این سایت باید از فیلتر شکن استفاده نمایید.

2 – قسمت مشخص شده داخل عکس زیر را انتخاب نمایید.

3 – اطلاعات را تکمیل کنید.

در قسمت اول آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید ( توجه کنید که آدرس ایمیل بدرستی وارد شده باشد)در قسمت دوم و سوم یک پسورد دلخواه وارد نمایید.(رمز عبور خود را در جایی یادداشت کنید، در صورت فراموشی هیچ راهی برای دسترسی به حساب کیف پول خود ندارید)و بر  روی Create wallet کلیک کنید

کیف پول شما ساخته شدWallet ID شما که یک رشته طولانی از اعداد و حروف است که در اینجا قابل مشاهده است، آن را در جایی یادداشت کنید.

با زدن Open your wallet وارد کیف پول خود می شوید.در دفعات بعدی شما می توانید از قسمت login با استفاده از Wallet ID و پسورد خود وارد شوید)

قسمت مشخص شده داخل عکس آدرس دریافت (deposit) دوج کوین یا همان دوژکوین شما می باشد و با استفاده از این آدرس می توانید ارز رمزنگار Dogecoin را به این کیف پول دیجیتالی واریز نمایید.

همانگونه که در حساب خود مشاهده میکنید. حساب کاربری شما شامل بخش های زیر است:
— تراکنش ها (TRANSACTIONS)
— تنظیمات حساب (ACCOUNT SETTINGS)
— ارسال دوژکوین  (Send)
— درخواست دوژکوین (RECEIVE)
— خارج شدن از حساب  (Sign out)  بالا سمت راست زیر موجودی شما

دریافت دوج کوین

تنها کافی است آدرسی به شما نمایش داده می شود را برای کسی که می خواهد برای شما بیت کوین بفرستد ارسال کنید یا اگر از یکی سایت های دریافت بیت کوین رایگان می خواهید برداشت کنید این آدرس را استفاده کنید.

ارسال دوج کوین

در صورتی که می خواهید برای دیگران داج کوین بفرستید بر روی دکمه Send کلیک کنیددر قسمت 1 آدرس کیف پولی که می خواهید داج کوین را برایش بفرستید را وارد کنید.در قسمت 2 مقدار داج کوینی که می خواهید بفرستید را وارد کنید.در قسمت 3 کارمزد تراکنش قابل مشاهده است.در آخر دکمه Send money را بفشارید.

فراموش نکنید ایمیلی که از طرف سایت dogechain wallet created برای شما ارسال شده شامل کدی می باشد که باید از آن نگه داری کنید.

موارد امنیتی

این کیف پول دارای چند مورد امنیتی میباشد

1-فعال سازی تایید دومرحله ای گوگل 2fa

با کلیک بر روی گزینه Account settings سپس کلیک بر روی Change Account settings گزینه آخر Two-factor authentication را انتخاب کنید و این بخش را فعال کنیدبا هر بار ورود به سایت کد تاییدیه به گوشی شما ارسال میشود.

2-بک آپ از ادرس و کلیک خصوصی کیف پول شما

در همان بخش گزینه paper wallet را کلیک کنید و یک نسخه پی دی اف از ادرس های دوج کوین به همراه کلید خصوصی دریافت و در جای امن نگهداری کنید.

منابع : دوج نیوز-بیگ والت