آموزش و اخبار جدید بیتکوین و ارزهای دیجیتال

 

 

۳۰ توصیه عالی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

افراد زیادی فکر می‌کنند که ارز دیجیتال چیزی جعلی است و به نظر آنها پلتفرم‌های مبادله این ارز‌ها ایمن نیستند. این افراد فکر می‌کنند که ورود به فضای کریپتو با ضرر‌های سنگینی همراه است؛ این در حالی است که صنعت ارز دیجیتال روز به روز در حال پیشرفت است. دارایی‌های دیجیتال زیادی علاوه بر بیت کوین و آلتکوین‌ها (altcoin) وجود دارد و انتخاب پلتفرم مناسب برای معامله آنها بسیار حائز اهمیت است. برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال  باید از قوانین و توصیه‌هایی پیروی کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.

راهنمای کامل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مفهوم ترید ارز دیجیتال مفهوم پیچیده‌ای است و اگر مایل به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باشید باید با مفاهیمی مانند بلاک چین و نحوه کار بیت کوین و ماینر‌ها (miner) آشنا باشید. در این نوشتار، توصیه‌هایی جامع برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۱- سرمایه گذاری نکنید مگر اینکه پول کافی داشته باشید

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال همیشه سود‌آور نیست و گاهی ممکن است نوسانات بازار بر خلاف انتظار شما پیش رود. در این حالت باید پول کافی برای گذران مخارج زندگی خود داشته باشید و مجبور نباشید به سراغ سرمایه گذاری خود بروید و متحمل ضرر شوید. اگرچه هر زمانی می‌توانید پول خود را در این فضا برداشت کنید، اما برای جلوگیری از ضرر باید صبور بود. هرگز با وام سرمایه گذاری نکنید و بیش از آنچه که در توان دارید نیز ریسک نکنید.

۲- قبل از سرمایه گذاری باید دانش کافی داشته باشید

مفهوم سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مفهوم جدید و پیچیده‌ای است که در بسیاری از کشور‌ها زیاد به آن پرداخته نشده است؛ پس قبل از سرمایه گذاری باید دانش و معلومات کافی داشت و پلتفرم‌های مناسبی را برای معامله انتخاب کرد. اگر به سرمایه گذاری در این فضا آشنا نباشید، نمی‌توانید موفق شوید. البته برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال لازم نیست که حتما حرفه‌ای باشید؛ اما باید مبانی و اصول کار را بدانید.

۳- پیدا کردن فرصت‌های متنوع

اگر می‌خواهید در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید موقعیت‌های متنوعی را برای سرمایه گذاری پیدا کنید. سرمایه گذاری همه دارایی‌ها در یک مکان و بر روی یک چیز کار درستی نیست و با ریسک زیادی همراه است. به روز باشید و در مورد قیمت همه ارز‌ها اطلاعات داشته باشید. اگر در ارز‌های دیجیتال مختلفی سرمایه گذاری کنید، در مواقع دشوار محافظت خواهید شد و همواره فرصت جبران خواهید داشت.

۴- پلتفرم خود را پیدا کنید

پلتفرم‌های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که اساسا چارچوب‌هایی شبکه‌ای هستند و از طریق آنها می‌توانید بیت کوین خود را با دیگر ارز‌های دیجیتال مبادله کنید. از جمله ارز‌های دیجیتال مشهور می‌توان بیت کوین، اتریوم (ethereum)، لایت کوین (litecoin)، ریپل (XRP) و غیره را نام برد.

پلتفرم‌های قدیمی و مشهور نما‌های کمتری دارند اما معمولا ریسک کمتری از پلتفرم‌های جدید دارند. در عوض، پلتفرم‌های جدید نما‌ها و ویژگی‌هایی منحصر به فرد را ارائه می‌دهند که در این میان باید به انتخاب پلتفرم مناسب و ایمن بپردازید.

۵- تحقیق خود را انجام دهید

 

بعضی از ارز‌های دیجیتال بسیار موفق هستند و تقریبا هیچ مشکل امنیتی ندارند. اکثر افراد قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به مطالعه در وبلاگ‌ها و فروم‌ها می‌پردازند. همواره باید در جا‌هایی مانند توییتر به مطالعه بپردازید و در جریان اخبار و آخرین وضعیت ارز‌های دیجیتال باشید.

ردیت (Reddit) نیز پلتفرمی عالی برای پیدا کردن اطلاعات در این زمینه است. در فروم‌های تخصصی و تلگرام نیز می‌توان اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کرد. اما طبیعتا بیشترین اطلاعات را می‌توان از گوگل به دست آورد. همواره به ارزیابی اطلاعات و منابع بپردازید و در مورد صحت آنها قضاوت کنید.

۶- مراقب فعالیت‌های کلاه‌بردارانه باشید

پلتفرم‌های ارز دیجیتال توسط مقام خاصی مانند بانک مرکزی کنترل نمی‌شوند و در سال‌های اخیر نیز شاهد کلاه‌برداری و مسائل امنیتی زیادی در این فضا بوده‌ایم. پس همواره باید احتیاط کنید و از وقوع حوادث ناخوشایند جلوگیری کنید. همواره به مطالعه در مورد آخرین حمله‌ها و روند‌ها در این زمینه بپردازید. همواره به پیشنهاد‌های غیر منطقی و سود زیاد مشکوک باشید و آدرس وبسایت‌ها را با دقت بررسی کرده و مواظب فیشینگ (phishing) باشید. از صرافی‌های معتبر استفاده کنید و هرگز اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

۷- افراد باتجربه و قابل اعتماد را پیدا کنید

صنعت ارز دیجیتال با رشد عظیمی مواجه شده است و از طرف دیگر، تعداد کلاه‌برداران هم در این حیطه افزایش یافته است. اگر وقت کافی برای تحقیق ندارید، باید افرادی باتجربه و قابل اعتماد را پیدا کرده و سوالات خود را از آنها بپرسید. افراد و شرکت‌های زیادی وجود دارند که شما را در این فضا راهنمایی می‌کنند؛ سعی کنید همواره از توصیه‌های معتبر‌ترین آنها استفاده کنید تا بتوانید به شیوه موفقیت‌آمیزی به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بپردازید.

۸- سرمایه گذاری را تحلیل کنید

اگر تنها بر قیمت ارز‌های دیجیتال متکی باشید، متحمل ضرر خواهید شد. باید پیشرفت هر پروژه را زیر نظر بگیرید. برای شناخت پیدا کردن از رشد یک ارز باید حجم بازار آن را درک کرد. ارزی که دارای حجم بازار بالایی است اما رشد زیادی نکرده است، از ارزی که حجم بازار کمی دارد برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است.

قیمت عرضه اولیه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اگر قیمت یک ارز به نسبت قیمت عرضه اولیه آن بسیار کاهش یافته است، به احتمال زیاد کلاه‌برداری است. از طرف دیگر، ارز‌هایی نیز که رشد زیادی کرده‌اند، احتمالا دیگر رشد آنچنانی نخواهند داشت. برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید خیلی مراقب باشید و عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

۹- به پیگیری و ارزیابی نتیجه بپردازید

همواره به پیگیری عملکرد سرمایه گذاری خود بپردازید. ببینید که پول از دست داده‌اید و یا سود کرده‌اید. تحلیل دقیقی را در این زمینه انجام دهید و اطلاعاتی معنی‌دار را پیدا کنید. پیگیری نتیجه در این فضا کار آسانی نیست و ترید کریپتو فرآیندی پیچیده است. البته امروزه توسعه‌دهنده‌ها ابزار‌های هوشمند و مفیدی را ایجاد کرده‌اند که استفاده از این ابزار‌ها، کار را کمی راحت‌تر کرده است.

Blockfolio و Delta دو مورد از این ابزار‌ها هستند که بسیار تاثیر‌گذار بوده‌اند. پس دائما سرمایه گذاری خود را نظارت کنید و از نما‌های این ابزار‌های پیشرفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید و به سرمایه‌گذاری موفق تبدیل شوید.

۱۰- از امنیت ارز‌های دیجیتال خود مطمئن شوید

 

بازار ارز دیجیتال هنوز قانون‌گذاری نشده است و این صنعت نیز روز به روز در حال گسترش است. باید بسیار در این فضا احتیاط کرد و همواره مراقب کلاه‌بردار‌هایی بود که می‌خواهند به دارایی‌های شما حمله کنند. هرگز دارایی‌های خود را به صورت آنلاین ذخیره نکنید و از کیف پول‌های معتبر استفاده کنید. کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر نانو اس (Ledger Nano S) در این میان می‌توانند بسیار کمک کنند و یک لایه امنیت اضافی ایجاد کنند. همواره به روز باشید و در جریان آخرین مسائل و روند‌های این صنعت باشید.

۱۱- همهمه‌ها و شایعه‌ها را نادیده بگیرید

افراد زیادی می‌خواهند شما را بی انگیزه کنند و از بی‌ارزشی ارز‌های دیجیتال صحبت می‌کنند. آنها می‌گویند که این ارز‌ها چیزی جز تبلیغات اغراق‌آمیز نیستند. این ارز‌ها در بسیاری از کشور‌های جهان خیلی شناخته شده نیستند؛ اما از طرف دیگر می‌بینیم که بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های برجسته وارد این فضا شده‌اند و اقدام به راه‌اندازی پروژه‌هایی در این حیطه کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که امسال حجم معاملات ارز‌های دیجیتال بسیار بالا خواهد رفت؛ بنابراین احتمالا امسال زمان خوبی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باشد. پس به شایعه‌ها و سر و صدا‌ها اهمیت ندهید و همواره از افراد قابل اعتماد و باتجربه کمک بگیرید.

۱۲- از گروه‌های مرسوم و بی استفاده دنباله‌رویی نکنید

امروزه بسیاری از گروه‌های فیسبوک را می‌بینیم که ظاهرا در حیطه ارز دیجیتال فعالند و به توصیه به افراد می‌پردازند. اگر بسیاری از این گروه‌ها را عمیقا مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که هیچ چیز مفید و یا استراتژی  خاصی را آموزش نمی‌دهند و تنها هدف آنها کسب درآمد از افرادی است که دور و بر آنها جمع شده‌اند.

صادقانه باید بگوییم که تریدر‌ها و سرمایه گذاران حرفه‌ای وقتی برای نظارت بر شما ندارند. مشاورین برجسته نیز برای این منظور هزینه‌های زیادی می‌گیرند، پس ابتدا باید مواضع و هدف خود را مشخص کنید و ببینید چه نسخه‌ای مناسب وضعیت شماست.

۱۳- ریسک‌ها را بشناسید

فناوری‌های زیربنای ارز دیجیتال بسیار جوان هستند و ریسک‌های زیادی در این میان وجود دارد که قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید آنها را شناخت. نوسانات و کلاه‌برداری‌ها از ریسک‌های شناخته شده در این فضاست اما خود فناوری بلاک چین نیز در این میان دارای ریسک‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارز‌های دیجیتال نوسانات زیادی دارند و گاهی ارزش یک ارز در طول یک سال ۸۰ درصد افت می‌کند. همیشه در جریان قیمت‌ها باشید و از پیشنهاد‌های سود‌آوری که در این فضا داده می‌شود، دوری کنید. بلاک چین با باگ و مشکلات خاص خود مواجه است و کلاه‌برداران نیز همواره در این فضا منتظر فرصت هستند. پس اگر توانایی از دست دادن پول ندارید، ریسک نکنید و وارد این فضا نشوید.

۱۴- زمان مناسب را شناسایی کنید

بسیاری از افراد در مورد زمان مناسب برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تردید دارند. باید بگوییم که تشخیص زمان مناسب در این فضا بسیار دشوار است زیرا این بازار با نوسانات زیادی روبرو است. آمار نشان می‌دهد که فوریه، مارس و نیمه دوم دسامبر زمان‌های مناسبی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستند. این دوران‌ها به بهار آلتکوین‌ها موسوم هستند و احتمالا دلایل مالیاتی عامل این امر باشند.

۱۵- بازار را شناسایی کنید

اگر می‌خواهید وارد یک صنعت شوید، باید ویژگی‌های بازار آن را مورد توجه قرار دهید. این کار موقعیت‌ها و روزنه‌های جدیدی را به سوی شما باز می‌کند. قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید شرایط بازار را شناسایی کنید و سعی کنید درک درستی از آینده این صنعت بدست آورید.

صنعت ارز دیجیتال بسیار جوان است و در مقایسه با بازار‌های سنتی بسیار کوچک است. حجم بازار و معاملات ارز‌های دیجیتال نشان می‌دهد که در آینده احتمال رشد این بازار بسیار بالاست. پس یقینا در نهایت ارزش بازار کریپتو بالا خواهد رفت.

۱۶- آماده موج سواری باشید

اگر می‌خواهید در فضای ارز دیجیتال بدرخشید، باید از لحاظ ذهنی آماده باشید. لازم است که به اندازه کافی منطقی باشید و هر موقعیت دشواری را مدیریت کنید. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای افراد کم جرات توصیه نمی‌شود. این بازار بسیار پرنوسان است و تا حدود زیادی به دانش، تجربه و میزان ریسک شما وابسته است. اگر تحمل ریسک و نوسانات بالا را ندارید، وارد این بازار نشوید. البته اگر مایل به یک‌شبه پولدار شدن نیز هستید، این بازار باز برای شما مناسب نیست و برای موفقیت در این بازار باید صبور و خونسرد باشید.

۱۷- از ابتدا برای خود هدف تعیین کنید

قبل از اینکه به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و بیت کوین بپردازید، باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید. این بازار بسیار جوان است و تشخیص مقدار سرمایه‌ای که باید وارد کنید و زمان ورود بسیار دشوار است. واضح است که در برخی معاملات ارز دیجیتال سود و در برخی دیگر ضرر می‌کنید اما همواره باید برای سود و ضرر هدف داشته باشید و در این صورت است که می‌توانید در بازار ارز دیجیتال باقی بمانید.

بسیاری از افراد همچنان به سرمایه گذاری ادامه می‌دهند و محدوده‌ای برای این کار نمی‌شناسند. این افراد زمانی که دچار ضرر سنگینی شوند دیگر توان ادامه دادن را نخواهند داشت. بیت کوین دارای نوسانات زیادی است و برای سرمایه گذاری در این فضا همواره باید هدف تعیین کرد.

۱۸- باید ترس عقب افتادن از قافله را مدیریت کنید

اگر تازه وارد فضای ارز دیجیتال شده‌اید، احتمالا با فشار زیادی روبرو خواهید شد. بسیاری از افراد نمی‌توانند فشار ذهنی ناشی از ترس عقب افتادن از قافله را مدیریت کنند و در نهایت تمامی پس انداز خود را از دست می‌دهند. هرگز در ارز‌های دیجیتالی که اخیرا رشد زیادی را تجربه کرده‌اند سرمایه گذاری نکنید؛ زیرا احتمالا شدیدا بازگشت خواهند داشت. همواره منتظر بازگشت و رسیدن این ارز‌ها به کف قیمت باشید. در این حالت اگر اقدام به خرید کنید، احتمال بازگشت و بالا رفتن قیمت این ارز‌ها بسیار زیاد خواهد بود. حتی تریدر‌های فوق حرفه‌ای هم نمی‌توانند حرکت‌های بیت کوین را پیش‌بینی کنند، پس ترس عقب افتادن از قافله را قبل از سرمایه گذاری مدیریت کنید.

۱۹- فناوری را بشناسید

قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید فناوری و همه فرآیند‌ها و ابزار‌های موجود و حتی نقش ماینر‌ها را بشناسید و اطلاعات کسب کنید. به مطالعه ویدیو‌های یوتیوب و منابع معتبر بپردازید و بعد از اینکه شناخت کافی حاصل شد، وارد سرمایه گذاری در این فضا شوید. اگر می‌خواهید سرمایه گذاری مستقل و منظم باشید، همواره بر یادگیری در مورد الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم اجماع و غیره تمرکز کنید. این فناوری هر روز در حال پیشرفت است، پس تا می‌توانید خود را با آن همگام کنید.

۲۰- درک درستی از عواقب مالیاتی داشته باشید

تنها شناخت نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کافی نیست، بلکه باید برای موفقیت و جلوگیری از مشکلات با قانون‌گذاری و پیامد‌های مالیاتی هم آشنایی داشته باشید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تنها در صورت کسب سود از سرمایه گذاری باید مالیات بپردازیم، اما این طور نیست و برای هر ترید خود باید به دولت مالیات بپردازید. پس قبل از معاملات باید مسائلی مانند کارمزد صرافی‌ها و مالیات را در نظر گرفت.

۲۱- وارد بازاری شوید که مشکل نقدینگی نداشته باشد

نقدینگی در بازار ارز دیجیتال به قابلیت تبدیل ارز دیجیتال مورد نظر به پول فیات و یا ارز‌های دیجیتال دیگر اشاره دارد. این درست مانند جهان واقع است و در جهان واقع نیز شما باید برای کالا‌های خود خریدار داشته باشید. زمانی که ضرورتی پیش می‌آید، باید بتوانید سریعا ارز دیجیتال خود را نقد کنید. اگر دارای ارز دیجیتالی هستید که برای فروش ضروری آن باید مقدار زیادی از قیمتش کم کنید تا توجه خریداران را جلب کنید، متحمل ضرر زیادی در این میان خواهید شد.

۲۲- بر ترس، تردید و شک غلبه کنید

اگر نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را می‌دانید، حال نوبت آن است که سلامت ذهنی خود را بهبود دهید و بر ترس، تردید و شک غلبه کنید. این احساسات به آسانی می‌توانند افراد را با شکست مواجه کنند و موقعیت‌های خوب را از چنگ آنها درآورند. وقتی که یک ارز دیجیتال به قیمت بالایی می‌رسد، افراد زیادی به پخش شایعات و اخبار بی اساس در مورد آن می‌پردازند و سعی در پایین آوردن قیمت آن می‌کنند زیرا این افراد مایل به خرید آن ارز با قیمتی پایین‌تر هستند. پس سعی کنید انگیزه این افراد را شناسایی کرده و در دام آنها نیافتید.

۲۳- به جای احساسات از منطق استفاده کنید

این مشکل رایجی در همه کسب و کار‌ها است و بسیاری مایلند به هر آنچه که انجام داده‌اند، اعتقاد داشته باشند. این افراد اگرچه وارد موقعیت‌های اشتباهی شده‌اند، اما بر این باورند که اشتباه نکرده‌اند و سرمایه‌گذاری آنها روزی جواب خواهد داد. در این موقعیت است که باید احساسات را کنار گذاشت و بر مبنای منطق عمل کرد.

اگر می‌بینید که صرافی‌ها ارز دیجیتال مورد نظر شما را از لیست خارج می‌کنند و یا اعضای تیم آن را حذف می‌کنند، باید سریعا اقدام کنید. داشتن وابستگی احساسی در این مواقع باعث ضرر‌های بسیاری می‌شود و این گونه افراد طبیعتا پول زیادی را از دست خواهند داد.

۲۴- بعد از سرمایه گذاری دیگر از وسواس و فکر کردن زیاد بپرهیزید

تنها دانستن نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کافی نیست و در این میان باید مهارت‌های دیگری هم داشت. شما باید در این مسیر بسیار صبور باشید و به خودتان اعتماد داشته باشید. کسب سریع پول در این صنعت نادر است و باید برای کسب سود منتظر ماند. گاهی اوقات خونسرد بودن بهترین کاری است که در این بازار می‌توانید انجام دهید. بعد از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دیگر بیش از حد در مورد آن فکر نکنید و به سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بپردازید.

۲۵- دینامیک بازار را بشناسید

اگر با نحوه سرمایه گذاری در بیت کوین آشنا باشید، احتمالا شنیده‌اید که ۴۰ تا ۵۰ درصد نقدینگی بازار را بیت کوین پوشش می‌دهد. پس در این میان آلتکوین‌هایی هم هستند که معامله آنها می‌تواند سود‌آور باشد. اگر دینامیک (dynamic) بازار را به خوبی بشناسید، می‌توانید از هر ارز دیجیتالی کسب سود کنید.

باید ارتباط بین بیت کوین و آلتکوین‌ها را در این بازار درک کرد. اگر قیمت بیت کوین شدیدا بالا رود، آلتکوین‌ها به احتمال زیاد ثابت می‌مانند و یا با افت مواجه می‌شوند. برعکس، اگر قیمت بیت کوین پایین بیاید، قیمت آلتکوین‌ها بسیار بیشتر افت خواهد کرد. سلطه بیت کوین در بازار ارز دیجیتال همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

۲۶- ایردراپ‌ها را جمع‌آوری کنید

بعضی اوقات می‌توان با تلاش و زحمت کمی پول بدست آورد، اما برای این کار باید توجه کافی مبذول داشت و متمرکز بود. اگر در جریان اخبار و به روز باشید، می‌توانید از ایردراپ‌ها کسب درآمد کنید. پولی که در ایردراپ‌ها کسب می‌کنید ممکن است تبدیل به نقطه شروع حرکت شما برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تبدیل شود و سرمایه لازم برای این کار را فراهم آورد.

ایردراپ‌ها هدیه‌هایی هستند که معمولا از جانب شرکت‌های جدید داده می‌شوند و نوعی فن بازاریابی برای جلب توجه هستند. اما باید برای شرکت در این ایردراپ‌ها واجد شرایط بود و کار‌های خاصی را انجام داد. کسب این پاداش به صورت رایگان و اغلب با انجام کار‌هایی ساده انجام می‌گیرد و در هر حالت سود‌آور است.

۲۷- تفاوت بین بازار بورس و ارز دیجیتال را باید درک کنید

تفاوت زیادی بین بازار بورس و بازار ارز دیجیتال وجود دارد و بسیاری این اشتباه را مرتکب می‌شوند و احساس می‌کنند که بازار بیت کوین و ارز دیجیتال هم چیزی مانند بازار بورس است. برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال حتما باید به تفاوت این بازار با بازار بورس توجه کرد.

در بازار کریپتو، یک شرکت توکن یا کوین خود را صادر می‌کند و شما اقدام به خرید می‌کنید. شما تنها توکن این شرکت را می‌خرید و در سهام آن شریک نخواهید شد. ممکن است عملکرد این شرکت خوب باشد اما توکن‌ها یا کوین‌های آن با افت قیمت مواجه شوند. تنها توکن‌های اوراق بهادار هستند که مانند بورس عمل می‌کنند و افراد را قانونا در سهام شرکت شریک خواهند کرد.

۲۸- هرگز خودتان را خوش‌شانس فرض نکنید

تنها دانستن نحوه ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کافی نیست، باید مقداری در این فضا شانس هم آورد. افرادی هستند که خود را بسیار خوش‌شانس می‌دانند و اقدام به ترید بیش از حد در این فضا می‌کنند؛ اما ترید با رویا فرق دارد و اوضاع همیشه مطابق میل ما پیش نمی‌رود.

اگر به گزارش‌ها توجه کنید و از افراد مختلف پرس و جو کنید، مشاهده خواهید کرد که حتی بزرگترین سرمایه گذاران نیز برای موفقیت به مقداری شانس نیاز دارند. پس با این فرض که خوش‌شانس هستیم نباید اقدام به ترید بیش از حد کنیم. برای اینکه یک تریدر خوب باشیم، همواره باید در این فضا منتظر فرصت باشیم.

۲۹- متنوع‌سازی بیش از حد خوب نیست

اغلب توصیه می‌شود که به سرمایه گذاری در چندین ارز دیجیتال اقدام کنیم و همه پول خود را در یک ارز نگذاریم تا از موقعیت‌ها بیشترین بهره را ببریم و ریسک را کاهش دهیم. برای به حداقل رساندن ریسک، باید حداقل در ده ارز دیجیتال مختلف سرمایه گذاری کرد اما فراموش نکنید که متنوع‌سازی بیش از حد هم توان مدیریت و پیگیری دارایی‌ها را سلب خواهد کرد.

۳۰- نحوه انتخاب یک پروژه را یاد بگیریم

قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید یک پروژه انتخاب کرد. در انتخاب این پروژه باید بسیار دقت کرد زیرا یک پروژه خوب و آینده‌دار می‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند و بر عکس یک پروژه ضعیف باعث ضرر و زیان خواهد شد. برای شناسایی یک پروژه خوب باید به رسالت آن توجه داشت، پروژه‌هایی که رسالت خاصی ندارند به احتمال زیاد موفق نخواهند شد. تیم این پروژه را باید شناسایی کنید و ببینید که متشکل از چه افرادی است و آیا این افراد قبلا با هم کار کرده‌اند. در مورد تاریخ راه‌اندازی و عملی شدن پروژه باید اطلاعات داشته باشید و همواره به روز و در جریان اطلاعات و اخبار باشید.

نتیجه‌گیری

ارز‌های دیجیتال قرار است که در آینده جایگزین ارز‌های فیات شوند و اگر بخواهید وارد این فضا شوید، باید قبل از اینکه این بازار خیلی بزرگ شود این کار را انجام دهید. برای یادگیری نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید از مبانی شروع کرده و سپس رفته‌رفته پیشرفت کرده و به سمت اطلاعات دقیق و جزئیات بروید. مفهوم ارز دیجیتال مفهوم پیچیده‌ای است و قبل از یاد گرفتن چند و چون کار نباید وارد این فضا شد.

برای اینکه تریدر و سرمایه گذار موفقی باشید، باید در زمینه‌های مختلفی در این بازار تحقیق کنید و توصیه‌های ذکر شده در این مقاله را نیز جدی بگیرید. امیدواریم که موفق باشید و این بازار تبدیل به بازاری سود‌آور برای هموطنان عزیز شود. فراموش نکنید که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : میهن بلاکچین

عضو کانال تلگرام ما شوید
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

نکات مهم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

۳۰ توصیه عالی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

۹۹/۰۴/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی