آموزش و اخبار جدید بیتکوین و ارزهای دیجیتال

 

 

طرح تحریم‌های جدید به بهانه‌ی استفاده از ارز دیجیتال

بر اساس طرحی که هفته‌ی پیش از سوی برخی از نمایندگان کنگره‌ی آمریکا ارائه شده، ایران به دلیل تلاش برای ایجاد ارز دیجیتال و با اتهام پولشویی و تأمین مالی تروریسم، تحت تحریم قرار می‌گیرد.به گزارش مشرق، بر اساس طرحی که هفته‌ی پیش از سوی برخی از نمایندگان کنگره‌ی آمریکا ارائه شده و در حال حاضر در کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان است، ایران به دلیل تلاش برای ایجاد ارز دیجیتال و با اتهام پولشویی و تأمین مالی تروریسم، تحت تحریم قرار می‌گیرد.

تحلیل و ارزیابی

1️-طرح تحریمی جدید آمریکا علیه ایران که با نام رسمی «مسدودسازی فعالیت‌های مالی غیرقانونی ایران» ارائه شده است، احتمالاً با تغییراتی در سنا نیز به تصویب خواهد رسید.

2️-این طرح، برای اولین بار ایران را به اتهام مستقیم پولشویی مورد تحریم قرار می‌دهد. گرچه پیش‌ازاین نیز چنین اتهاماتی از سوی آمریکا علیه ایران مطرح‌شده بود، بااین‌حال، این اولین تحریمی است که مستقیماً به بهانه‌ی پولشویی علیه کشورمان وضع می‌شود.

3️-طرح مزبور، در مقدمه‌ی وضع تحریم، به برخی گزارش‌های کارگروه ویژه‌ی اقدام مالی (FATF) نیز استناد کرده است.

4️-یکی از مهم‌ترین اهداف طرح تحریمی جدید، جلوگیری از ایجاد ارزهای دیجیتال توسط ایران است و وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده را موظف می‌کند هر 120 روز یک‌بار، گزارشی را از روند موفقیت ایران در ایجاد ارزهای دیجیتال، به مجلس نمایندگان ارائه کند.

5️-استفاده از ارزهای دیجیتال، می‌تواند یکی از روش‌های دفاعی مهم در مقابله و خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد. پیش از ایران، ونزوئلا نیز تجربه‌ی قابل‌توجهی در استفاده از این روش برای کاهش اثرات ناشی از تحریمهای مالی داشته است.

6️-لذا نقش این ارزها در خنثی‌سازی و بی‌اثر نمودن تحریم‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و گزارش «تأثیر ایجاد ارزهای دیجیتال بر کارآمدی تحریم‌ها علیه ایران» نیز باید به‌صورت منظم از سوی وزیر خزانه‌داری، به مجلس نمایندگان ارائه شود.

7️-طرح نامبرده، درصورتی‌که مورد تصویب قرار گیرد، بهانه‌ای جدید را در کنار سایر بهانه‌ها (فعالیت‌های هسته‌ای، حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و فعالیت‌های موشکی) برای اعمال تحریم، در اختیار ایالات‌متحده قرار می‌دهد.

کانال تلگرام اخبار آموزش و معرفی سایتهای معتبر کسب بیتکوین رایگان
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال

تحریم ارزهای دیجیتال

۹۷/۱۰/۰۵

نظرات (۱)

سلام
احتمال مسدود شدن ارزهای ما در والتها یا فاست ها هست??
۶ دی ۹۷، ۱۸:۱۸
پاسخ:
سلام.
فعلا در حد خبره و اجرایی نشده
و فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاد 
اما خوب برای احتیاط از وی پی ان استفاده کنید برای ورود به کیف پول
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی