آموزش و اخبار جدید بیتکوین و ارزهای دیجیتال

 

 

سیاست‌های جدید بانک مرکزی درباره‌ ارزهای دیجیتال تا پایان سال اعلام می‌شود

حکیمی از اعلام سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتال در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۹۷ خبر داد.به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ضمن تشریح دیدگاه حاکمیت در خصوص ارزهای دیجیتال به بیان تازه‌ترین خبرها در این زمینه پرداخت و اظهار کرد:

ارزهای دیجیتال مانند هر پدیده دیگری هم تهدید دارد هم فرصت؛ طبیعی است به‌صورت فرهنگی و سنتی و شاید به خاطر یک عکس‌العمل عادی انسانی، در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم.

وی افزود:

وقتی یک پدیده جدیدی می‌آید، اولین رویکرد ممکن است، انکار باشد و برای انکار هم طبیعتاً اول به تهدید و مضرات آن تمرکز می‌کنیم.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تأکید بر اینکه همین موضوع درباره ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند، تصریح کرد:

شاید در مرحله اول دیدگاه محافظه‌کارانه روی مخاطراتی که وجود دارد، تمرکز می‌کند؛ البته این مخاطرات وجود دارند و واقعی هستند.

حکیمی ادامه داد:

اما واقعیت این است که هوشمندی، انسان یا سیاست‌گذار را باید به سمتی هدایت کند که از مزایای پدیده جدیدی که می‌آید(و از نظر ما متغیر مستقل است و چه ما بخواهیم و چه نخواهیم بازهم می‌آید)، بهره‌برداری کند و مواظب مخاطرات احتمالی آن‌هم باشد.

 

وی با بیان اینکه درباره ارزهای دیجیتال نیز همین اتفاق در حال روی دادن است، افزود:

ارزهای دیجیتال در معقولاتی مانند پول‌شویی، رصد ناپذیر بودن برخی از تراکنش‌ها، خروج ارز، اخلال‌گر در سیستم پولی مخاطراتی دارند که بر کسی پوشیده نیست اما از طرفی فرصت‌هایی را برای سیستم به وجود می‌آورد که بتوانیم با استفاده از آن نظام‌های جایگزین مبادلات پولی را ایجاد کنیم.

مزایای ارزهای دیجیتال/ ایمن‌سازی دارایی غیر مولد و ایجاد شفافیت در سیستم پولی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تأکید بر اینکه ارزهای دیجیتال شفافیت فوق‌العاده‌ای در مبادلات پولی ایجاد می‌کنند، تصریح کرد:

ارزهای دیجیتال می‌توانند موجب Securitize (ایمن‌سازی) دارایی‌های غیر مولد هم باشند.

حکیمی راه‌حل‌هایی که مبتنی بر نهادسازی باشد را بسیار پیچیده دانست و گفت:

به همین دلیل این امر تاکنون محقق نشده است، ولی بلاک چین با حذف نهاد واسط و میانی می‌تواند توسعه این محصولات را در قالب ارز دیجیتال و سایر محصولات خیلی راحت انجام دهد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تأکید کرد:

بنابراین بیش از هر چیز دیگری ضمن اینکه باید این هوشمندی را داشته باشیم که مخاطرات و تهدیدها را شناسایی کرده و در مقابل آن سیاست‌های مناسب را اتخاذ کنیم نباید فرصت‌ها را به خاطر مخاطرات از دست دهیم.

چرا سیاست‌های بانک مرکزی درباره ارزهای دیجیتال اعلام نشد؟ / ارز دیجیتال در صف بررسی است

وی گفت:

برنامه‌ریزی ما این بود که سیاست بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتال تا آخر شهریور امسال اعلام شود، سیاست‌ها حتی تدوین هم شده است منتهی با توجه به مشغولیت‌های زیادی که نهادهای تصمیم گیر در این خصوص دارند، هنوز این سیاست‌ها در صف بررسی است.

حکیمی تصریح کرد:

واقعیت این است که از نظر فنی و تدوینی، کار در همان بازه زمانی شهریورماه به یک جمع‌بندی رسیده بود ولی از آن زمان به بعد توسط سیاست‌گذار و افرادی که باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند، در صف بررسی است.

برنامه احتمالی بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتال مختلف

این مقام مسئول بانک مرکزی همچنین در خصوص وضعیت بررسی ارز دیجیتال ملی در این بانک این‌طور پاسخ داد که بنده شاید خیلی با اصطلاح ارز دیجیتال ملی ارتباط برقرار نکنم به این خاطر که ممکن است در کشور برای انواع کاربردها، ارز دیجیتال مختلفی داشته باشیم و لزوماً ارز دیجییتال ملی در کار نباشد.

وی ادامه داد:

من بیشتر اصطلاح ارزهای دیجیتال مبتنی بر ریال را بجای ارز دیجیتال ملی استفاده می‌کنم که یک بحث حاکمیت پولی است که اتفاقاً قسمتی از سیاست‌هایی که قبلاً عرض کردم معطوف بر این است که یک ارز دیجیتال مبتنی بر ریال، طلا، ارز و سایر دارایی‌ها و یا ارز دیجیتال خودکفا و خود بنیان با دیدگاه مختص به خودشان داشته باشیم.

حکیمی گفت:

برای مواجه با هرکدام از این ارزهای دیجیتال باید دیدگاه خاص خودشان را داشته باشیم مبنی بر اینکه شامل چه مقرراتی می‌شوند و ناظر آن کدام دستگاه است.

وی با تأکید بر اینکه، بنابراین این اصطلاح که ارز دیجیتال ملی وجود داشته باشد و ارز دیجیتال دیگری نداشته باشیم بحثی خام و ساده‌انگارانه است، افزود:

به نظرم سیاست لازم در این خصوص باید مبتنی بر باز کردن فضا و تعیین محدودیت‌ها و چارچوب‌های لازم در حوزه ارزهای دیجیتال باشد.

وی با ابراز امیدواری از اعلام سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتال در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۹۷، گفت:

گمان می‌کنم این موضوع امسال، اتفاق بیفتد و سیاست‌های بانک مرکزی اعلام شود؛ اعلام سیاست‌ها، تا حد زیادی موضع سیاست‌گذار پولی را راجع به ارزهای دیجیتال مشخص می‌کند؛ و از طرف دیگر فضا را برای کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند، شفاف و همراه با آگاهی از نگاه حاکمیت می‌کند.

منبع : ارزدیجیتال

کانال تلگرام اخبار آموزش و معرفی سایتهای معتبر کسب بیتکوین رایگان
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال
 
 
در کانال های ما نیز حتما عضو شوید برای دیدن سایتهای داغ بیتکوین رایگان
 
کانال تلگرام دریافت بیت کوین رایگان از مجموعه سایتهای کیف پول coinpot
کانال کسب بیتکوین رایگان
 
کانال تلگرام اخبار آموزش و معرفی سایتهای معتبر کسب بیتکوین رایگان
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال
 

اخبار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال ایرانی

ارز دیجیتال ملی

۹۷/۱۰/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی