آموزش و اخبار جدید بیتکوین و ارزهای دیجیتال

 

 

رکورد جدید قیمت ریالی بیت کوین

قیمت دلار طی روزهای گذشته با افزایشی که داشت وارد کانال ۱۹,۵۰۰ تومان شد و دیروز در بازارهای آزاد با قیمت ۲۰,۰۰۰ تومان نیز معامله شد. اما چرا قیمت دلار با چنین افزایشی مواجه شد؟ افزایس قیمت دلار می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. همتی رییس بانک مرکزی در این خصوص با اشاره به اثرات شیوع کرونا و اختلال در صادرات و دریافت ارز گفت: به طور حتم اتفاقات ناشی از کرونا در ۲ ماه اخیر و تضعیف ارزش افزوده فراورده ها و نفت و ... در التهابات نقش داشته است که بعد از بازگشایی مرزها، ناترازی بین عرضه و تقاضا ایجاد شد.

قیمت دلار در ایران معمولا تاثیرات خود را در بازارهای متفاوتی نشان می دهد که یکی از آنها بازار ارزهای دیجیتال است. برای خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال یا می توان آنها را مستقیم از صرافی های ایرانی با پول ریال ایران تهیه کرد و یا تتر خرید و با تتر به خرید ارز دیجیتال پرداخت.

قیمت بیت کوین با کمی افزایش در حال حاضر به ۹۶۲۵ دلار رسیده است. قیمت این ارز دیجیتال برتر با افزایش قیمت دلار در حال رکوردشکنی است و در حال حاضر با قیمت ۱۹۴,۴۹۹,۷۳۷ معامله می شود. با تغییرات دلار، قیمت بیت کوین در ایران در حال ثبت بالاترین رکورد قیمت خود است. بیت کوین در بالاترین معامله خود در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹ (۴ تیر ۱۳۹۸) بین محدوده قیمتی ۱۹۲ تا ۱۹۴ میلیون تومان رسیده بود. حال پس از گذشت تقریبا یکسال قیمت بیت کوین این رکورد را در تاریخ ۲۳ ژوئن (۳ تیر ماه) شکست و در برخی صرافی ها تا ۱۹۶ میلیون تومان نیز معامله شد.

قیمت تتر نیز با افزایش دلار در حال حاضر در محدوده ۲۰,۱۳۶ تومان در صرافی های ایرانی معامله می شود. در برخی صرافی ها قیمت تتر به ۲۰,۲۰۰ تا ۲۰,۳۰۰ تومان نیز رسیده است. به نظر می رسد با کاهش قیمت بیت کوین از ۱۰۰۰۰ دلار به کانال ۹۰۰۰ دلار، این افزایش دلار نه تنها برای تریدرهای کریپتو در ایران ضرری به همراه نداشته بلکه پر سود هم بوده است. برای افرادی که از پول ریال خود استفاده می کنند خرید بیت کوین یا تتر در چند ماه پیش و فروش آن در حال حاضر معامله پر سودی است. اما آیا قیمت دلار بالاتر می رود و یا اینکه با اصلاحیه روبرو می شود؟

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی بازار ارز بیانگر شوک موقتی است، گفت:

نمی توانیم برای شوک های موقتی، سیاست های پولی مان را تغییر دهیم اما تمام تلاش مان را می کنیم تا این شوک را کنترل کنیم و تا حدودی هم کنترل شده است. همتی تاکید کرد که در روزهای آینده با تعادل عرضه و تقاضا در سامانه نیما، اوضاع بهتر می شود.

ارزش ریال ایران به حدی پایین آمده است که در حال حاضر یک ساتوشی ارزش بیشتری نسبت به ریال در برابر دلار دارد. یک ساتوشی معادل ۰.۰۰۰۰۹۶ دلار است در حالی که یک ریال معادل ۰.۰۰۰۰۰۴۹۵ دلار است.

کشور ونزوئلا با تجربه ابر تورم طی چندین سال گذشته هر روز با کاهش ارز پول خود روبروست. نرخ تورم روزانه در ونزوئلا به حدی بالاست که هر روز از ارزش پول آنها کاسته می شود. آیا ریال ایران نیز به سرنوشت شوم بولیوار ونزوئلا دچار می شود؟

منبع : میهن بلاک چین

 
عضو کانال تلگرام ما شوید
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال

اخبار ارزهای دیجیتال

۹۹/۰۴/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی