داستان داج کوین که همه میگن این یک شوخی یا پروژه تفریحی بوده، چیست

ارز Dogecoin که به عنوان یک پروژه‌ی تفریحی شروع به کار کرد، حالا حجم معاملاتش به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده و این بیانگر میزان پیشرفت ارزهای رمزگذاری‌شده از سال 2009 است که بیت‌کوین بوجود آمد.

ارز Dogecoin که به عنوان یک پروژه‌ی تفریحی شروع به کار کرد، حالا حجم معاملاتش به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده و این بیانگر میزان پیشرفت ارزهای رمزگذاری‌شده از سال ۲۰۰۹ است که بیت‌کوین بوجود آمد.

۴ سال پس از ماینینگ بیت‌کوین، بیلی مارکوس در سال ۲۰۱۳ ارز رمزگذاری‌شده‌ی خود را برنامه نویسی کرد. برای این کار، او از جکسون پالمر، آنالیزور اطلاعات و مدیر برنامه‌ی شرکت Adobe کمک گرفت که نتیجه‌ی آن شد پیدایش Dogecoin با چهره‌ای برگرفته از تصویر سگی که تبدیل به میم (Meme) شده است.

خالقین این ارز، آن را به عنوان یک روش پرداخت آنلاین در نظر گرفتن و هیچ برنامه‌ای برای افزایش محبوبیت یا استفاده از آن نداشتند. با این حال، ظرف مدت ۵ سال، به لطف فعالیت‌های وسیع جامعه‌ی کاربرانش محبوب شد و به عنوان یک سیستم پاداش‌دهی در نظر گرفته شد، همانطور که در وبسایتش به این موضوع اشاره شده است:

یکی از مهم‌ترین کاربردهای Dogecoin دادن پاداش به کسانی است که محتوای خوبی در اینترنت تولید یا بازنشر می‌کنند. در واقع بجای #لایک کردن یک #محتوا از روشی جایگزین با ارزش واقعی استفاده می‌شود.

این ارز هیچ محدودیتی از نظر تعداد ندارد و با ماین‌کردن تولید می‌شود. در زمان نوشتن این مطلب بیش از ۱۱۲ میلیارد عدد از آن تولید شده در حال گردش است و قیمت هر عدد آن چیزی حدود ۱ سنت است، که حجم کل مارکت آن می‌شود ۱٫۹۱ میلیارد دلار، و این معادل ۷۴۴۲۳ بیت‌کوین است.

ارز Dogecoin از تصویر یک سگ که تبدیل به میم (Meme) شده استفاده کرد و نام آن نیز، از کلمه‌ی محبوب #Dog اما به صورت Doge نوشته شد که تلفظ نام سگ به این صورت در سال ۲۰۱۵ توسط یک سریال تلویزیونی بوجود آمد و محبوب شد.

همانطور که سایت knowyourmeme.com توضیح می‌دهد واژه‌ی Doge و تصویر سگی به نام Shiba Inu سال ۲۰۱۰ در Reddit به هم پیوند خوردند و تبدیل به یکی از معروف‌ترین تصاویر میم (Meme) شد و ارتباط آن با ارز رمزگذاری‌شده در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد.

انجمن کاربران Dogecoin به خاطر تلاش‌های خیرخواهانه‌اش نیز بسیار معروف است. در سال ۲۰۱۳ پلتفرم کیف پول Dogecoin به نام Dogewallet هک شد و میلیون‌ها ارز از آن به سرقت رفت، پس از آن انجمن Dogecoin کمپینی با نام  #SaveDogemas راه‌اندازی کرد و به میزانی که به سرقت رفته بود، مبلغ جمع آوری کرد.

این انجمن همچنین برای #ورزشکاران المپیک، پروژه‌ی آب در کنیا و همچنین راننده‌ی بازنشسته‌ی مسابقات Nascar به نام جاش وایز کمک جمع‌آوری کرده‌ است.

منبع: کوین آی تی

آموزش کسب بیتکوین رایگان از سایت قدیمی و محبوب فری بیتکوین

-----------------------------------------

کانال تلگرام دریافت بیت کوین رایگان از مجموعه سایتهای کیف پول coinpot
کانال کسب بیتکوین رایگان
کانال تلگرام معرفی سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال سایتهای قطره ای فاکت هاب

کانال تلگرام اخبار آموزش فری بیتکوین و دیگر سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال بیتکوین رایگان