همانطور که ملاحظه میکنید از دیشب و بطور کاملتر از امروز روند کاهشی شدید و غیر قابل تصور در ارزها رخ داده.

ابتدا اینکه چرا این سقوط را نسبت به سقوطهای اخیر و وضعیت بازار که کلا در حالت رنج است وحشتناک گفتیم، برای اینست که افت قیمت از خط ۱۱هزار و زیر ۱۲هزار بیت کوین(که روی الباقی ارزها بیشترین تاثیر را دارد) اتفاق افتاد.


این ماجرا را میتوان از چند منظر بررسی کرد. در نگاه اول اگر از دید تحلیل تکنیکال بنگریم، باید اعتراف کرد که هیچ تحلیلی تا دیشب چنین سقوطی را پیشبینی نمیکرد.

شاید سایتها و برخی افراد تکنیکال کار اکنون با دروغ هایی توجیحاتی مبنی بر امکان پیشبینی چنین وضعی بیاورند، اما حقیقت اینست که چنین سقوط همه گیری اگر دارای الگویی میبود باید فراتر از اینها و قبلتر مورد پیشبینی قرار میگرفت.

این اولین باری نیست که تحلیل های تکنیکال از پس ارزهای دیجیتال بر نمی آیند. البته با کمی تفکر میتوان یافت که ذات این ارزها(دیجیتال و غیر حقیقی بودنشان) خود مزید بر علت است. چونکه با قیمت ها در بورس(که اغلب بر سر اجناس یا سهم های حقیقی است)تفاوت عمده ای دارد. لذا بورس قابل کنترل است اما خب یک موجودیت با ماهیت دیجیتال و درواقع در دنیای دیجیتال هیچ چیز قابل کنترل نیست!


دیدگاه دیگر دیدگاه فاندامنتال است. معمولا در چنین مواقعی اخبارهای متعدد بگوش میرسند که بعضا ضد و نقیض نیز هستند. در مورد این دیدگاه یک نکته را باید بسیار مورد توجه قرار داد و آن اینکه بازار ارزهای دیجیتال برای پولدارانِ کلاهبردار بازاری با پتانسیل بسیار بالاست. از این جهت که بدون کوچکترین کنترل میتوانند با تبلیغاتی کوچک و دست به دست کردنی پول های خوبی به جیب بزنند. لذا باید در لابلای اخبارها این حدس را نادیده نگرفت که امکان انتشار این اخبار میتواند برای سرکیسه کردنِ بیشتر باشد.

اما برجسته ترین خبرها در این خصوص ممنوع کردن بانک های چین نسبت به ارزهای دیجیتال است. دید خوشبینانه این است که قبلا یکبار این اتفاق افتاد و مجددا قیمتها صعود کردند. دید بدبینانه اینست که این موضوع رفع نشده و حتی صعود مجدد بازار بعداز این هم باز نقشه‌ی گروه دیگری برای دریافت پول بیشتر مردم است.

آموزش کسب بیتکوین رایگان از سایت قدیمی و محبوب فری بیتکوین

اموزش کسب بیتکوین رایگان از مجموعه سایتهای کوین پات

-----------------------------------------

کانال تلگرام دریافت بیت کوین رایگان از مجموعه سایتهای کیف پول coinpot
کانال کسب بیتکوین رایگان
کانال تلگرام معرفی سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال سایتهای قطره ای فاکت هاب

کانال تلگرام اخبار آموزش فری بیتکوین و دیگر سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال بیتکوین رایگان