در حالی که اکنون حدودا ۱۴۰۰ ارز دیجیتال در بازار وجود دارد، بیت کوین ۶ سال قبل تنها ارز مجازی ای بود که مردم در خصوص آن صحبت می کردند. علیرغم جایگاه برجسته ی فعلی بیت کوین در بازار ارزهای مجازی، این ارز دیجیتال به طور تدریجی در حال از دست دادن برتری خود در بازار است.با ادامه مطلب همراه ما باشید

بیت کوین در سال ۲۰۱۷ وضعیت خوبی را تجربه کرد. علاوه بر آنکه ارزش این ارز دیجیتال تا بیش از ۱۳۰۰ درصد افزایش یافت، اکنون دو بازار معاملات آتی در حال مبادله ی بیت کوین هستند و برخی ''سرمایه گذاران نهادی'' در وال استریت آمریکا به فکر سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال افتاده اند. در عین حال، بیت کوین در حال پیدا کردن رقبایی جدید در  بازار است. 

در این رابطه، لازم به ذکر است که در ابتدای سال ۲۰۱۷ بیت کوین و ''اتروم'' به ترتیب ۸۸ و ۴ درصد از سهم بازار ارز های دیجیتال را در اختیار داشته اند و ارز مجازی ''بیت کوین کش'' هنوز ایجاد نشده بود. این در حالی است که در پایان سال ۲۰۱۷ سهم بیت کوین در بازار تقریبا نصف شد و به ۴۳.۵ درصد کاهش یافت. در حالی که سهم ''اتروم'' از بازار تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ به ۳۲ درصد افزایش یافته بود، تا پایان سال ۲۰۱۷ با کاهشی چشمگیر به ۱۳ درصد رسید. همچنین، سهم ''بیت کوین کش'' در بازار ارزهای دیجیتال هیچ گاه از ۱۱.۵ درصد بیشتر نشده است.

یکی از دلایل کاهش سهم ارزهای مجازی نامبرده در بازار ظهور انواع جدیدی از ارز دیجیتال در بازار عنوان شده است که به موجب آن سرمایه گذاران به شکل سرمایه گذاری خود را در این بازار ها تنوع بخشیده اند. میخاییل ماشچنکو یکی از تحلیلگران اقتصادی با تاکید بر اینکه فایده ی ارزهای مجازی مختلف متفاوت می باشد گفته است '' (کارکرد اصلی) ارزهای مجازی (امکان بخشیدن به) مبادلات خرد بدون نیاز به پرداخت کمیسیون است... و بیتکوین صرفا به عنوان دارایی پولی یا روشی برای مبادله استفاده می گردد. فایده ی دیگر بیت کوین، امکان سرمایه گذاری با آن در پروژه های رقابتی و تکمیلی بازار ارزهای دیجیتال می باشد''. به گفته ی ماشچنکو، حتی اگر بیت کوین نا موفق عمل کند، سایر ارزهای مجازی به حضور خود در بازار ارزهای دیجیتال ادامه خواهند داد.

آموزش کسب بیتکوین رایگان از سایت قدیمی و محبوب فری بیتکوین

اموزش کسب بیتکوین رایگان از مجموعه سایتهای کوین پات

-----------------------------------------

کانال تلگرام دریافت بیت کوین رایگان از مجموعه سایتهای کیف پول coinpot
کانال کسب بیتکوین رایگان
کانال تلگرام معرفی سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال سایتهای قطره ای فاکت هاب

کانال تلگرام اخبار آموزش فری بیتکوین و دیگر سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال بیتکوین رایگان