با وجود کاهش قیمت بیت‌ کوین، نرخ هش این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ به‌سرعت در حال افزایش است. آیا چنین تغییری روی خرید بیت‌ کوین تأثیری خواهد داشت؟با وجودی که قیمت بیت‌ کوین در سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد، نرخ هش این ارز دیجیتال پایه با سرعت شگفت‌انگیزی افزایش پیدا می‌کند. از ابتدای ژانویه‌ی ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین حدود ۵۳ درصد کاهش یافت. جالب است بدانید در همین بازه‌ی زمانی، نرخ هش بیت‌ کوین حدود ۱۵۵ درصد افزایش یافته است.افزایش نرخ هش، نشان از این دارد که هوز خیلی از ماینرها در سراسر جهان اعتقاد زیادی به ارز دیجیتال دارند و از این‌رو شاید در آینده شاهد افزایش قیمت دوباره‌ی این ارز باشیم.

افزایش شدید سختی شبکه بیت کوین علیرغم کاهش قیمت آنهمانطور که در شکل بالا میبینید، نمودار سبز رنگ قیمت بیت‌ کوین و نمودار آبی رنگ، نرخ هش بیت‌ کوین در سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نرخ هش در سال ۲۰۱۸ هم‌چنان در حال فزایش است ولی قیمت بیت‌ کوین کاهش یافته است.

در حال حاضر ۱۲.۵ بیت‌ کوین به ازای هر بلاک ثبت شده پاداش می‌گیرد. نرخ‌ هش یا درجه سختی معدن‌کاوی در حال حاضر برابر با ۳۸ میلیارد میلیارد هش در هر ثانیه است.

ASIC یا همان مدار مجتمع با کاربرد خاص، تنها سخت‌افزار مورد استفاده برای ماینینگ یا استخراج بیت‌ کوین هستند و موجب افزایش نرخ هش و افزایش بهره‌وری سیستم می‌شوند.

همچنین بخوانید: آموزش و بررسی تخصصی نرم افزار استخراج ماینرگیت

یک سیستم سخت‌افزاری اسیک (ASIC) قدرت استخراج تقریبا برابر ۱۲ تراهش در ثانیه دارد. در سال ۲۰۱۳، میزان کل نرخ هش شبکه‌ی بیت‌ کوین در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۱۳، حدود ۷۹.۰۲ تریلیون هش در ثانیه بود.

افزایش شدید سختی شبکه بیت کوین علیرغم کاهش قیمت آن

نرخ هش بیت‌ کوین به‌سرعت در حال افزایش است که اشاره به رشد تعداد ماینرهای بیت‌ کوین دارد. در سال ۲۰۱۸، نرخ هش بیت‌کوین حدود ۱۵۵ درصد افزایش یافت و از ۱۵.۰۴ Eh/s به ۳۸.۴۳ Eh/s رسید.

شاید یکی از دلایل احتمالی افزایش نرخ هش بیت‌ کوین، بالا رفتن ارزش بیت‌ کوین باشد. با این‌که قیمت بیت‌ کوین در سال ۲۰۱۸ به‌شدت کاهش یافت، ارزش بلاک ۱۲.۵ بیت‌ کوین پاداش برای هر بلاک حدود ۷۸.۰۰۰ دلار است. زمانی که بیت‌ کوین بالاترین ارزش خود را طی سال ۲۰۱۷ تجربه می‌کرد، پاداش یک بلاک تقریبا یک‌ چهارم میلیون دلار ارزش داشت و ممکن است استخراج کنندگان به بازار فعلی به‌عنوان راهی برای جمع‌آوری بیت‌ کوین با قیمت‌های پایین‌تر نگاه کنند.

افزایش شدید سختی شبکه بیت کوین علیرغم کاهش قیمت آن

البته چین وضعیتی ممکن است به نصف شدن پاداش استخراج بیت‌ کوین نیز مربوط باشد که قرار است در ۲۵ می ۲۰۲۰ رخ دهد؛ در آن تاریخ، پاداش استخراج بیت‌ کوین از ۱۲.۵ BTC در هر بلوک به ۶.۲۵ BTC در هر بلوک کاهش خواهد یافت و به همین دلیل، استخراج‌کنندگان ممکن است بخواهند تا جایی‌که می‌توانند بیت‌ کوین جمع‌آوری کنند، یعنی قبل از این‌که پاداش استخراج کاهش پیدا کند و با مشکلات افزایش نرخ هش مواجه شوند. قیمت BTC در زمان نصف شدن پاداش استخراج بیت‌ کوین در سال ۲۰۱۶ برابر ۶۶۰ دلار و در سال ۲۰۱۲ برابر ۱۲ دلار بود.

به‌طور کلی، افزایش نرخ هش نشانه‌ی مثبتی است و حاکی از این موضوع است که استخراج‌کنندگان هم‌چنان حمایت خود را از بیت‌ کوین به‌صورت روزافزون نشان می‌دهند؛ همچنین نشان می‌دهد که آن‌ها هنوز بیت‌ کوین را رها نکرده‌اند و همین مساله باعث تقویت شبکه‌ی ارزهای دیجیتال شده است. باید دید درنهایت رویکرد استخراج‌کنندگان دارای ارزش است یا خیر…

منبع :  ارز دیجیتال

آموزش کسب بیتکوین رایگان از سایت قدیمی و محبوب فری بیتکوین

لینک عضویت : https://freebitco.in/?r=9236780


جمع آوری دوج کوین رایگان از سایت دوم فری بیتکوین

لینک عضویت : http://freedoge.co.in/?r=1421856

ایجاد کیف پول

-----------------------------------------

کانال تلگرام دریافت بیت کوین رایگان از مجموعه سایتهای کیف پول coinpot
کانال کسب بیتکوین رایگان

کانال تلگرام اخبار آموزش فری بیتکوین و دیگر سایتهای کسب بیتکوین رایگان
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال